ارسال شبهه و سوال سریع
بروزرسانی: ۱۴۰۳/۶/۲۱ زندگینامه کتاب.رساله مقاله.شعر تصاویر دروس سخنرانی پرسش‌ها اخبار تماس
دسته‌بندی مقالات جدیدترین مقالات مقالات تصادفی مقالات پربازدید

جدیدترین مقالات

مقالات پربازدید

چرا شیخ عباس فتحیه، تبدیل به عباسِ احمد شد ؟!

چرا شیخ عباس فتحیه، تبدیل به عباسِ احمد شد ؟!

(کاوشی شبه روانشناسانه در مورد یکی از انصار احمد اسماعیل مدعی جدید مهدویت)



بسم الله الرحمن الرحيم

شیخ عباس فتحیه از طلاب نسبتاً با استعداد حوزه علمیه قم در سالهای أخیر، أخیراً به إدعاهای فردی مجهول الحال به نام احمد اسماعیل، که خود را امام احمد الحسن وفرزند وفرستاده حضرت مهدی موعود (عج) معرفی کرده، ایمان آورده و در حال تبلیغ برای فرد مورد نظر میباشد.

فارغ از ادلۀ اثبات یا ردّ ادعای امام مورد نظر، وگذشته از بحث های متعدد پیرامون این فرقه، به دلیل هم مدرسه ای بودن با ایشان در ابتدای طلبگی وآشنایی مختصر با ایشان، بر آن شدم تا شاید علت اساسی گرایش افراد مختلف و علی الخصوص افراد نسبتاً با استعدادی مانند شیخ عباس را بکاوم، باشد تا بدینوسیله از گرایش افراد دیگر به این نوع فرقه ها ونحله ها جلوگیری شود إن شاء الله.

به صورت کلی، گرایش به فرقه ها و نحله های منحرف مختلف، به دلیل وجود خلاء و کمبودی درونی در فرد جذب شده میباشد و این خلاء می تواند ناشی از نارضایتی های سیاسی، فردی، اجتماعی، مادی، معنوی، علمی، مقامی و... باشد.

اما در مورد افراد نسبتاً با استعدادی مانند شیخ عباس، در ابتدا به نظر میرسد که هیچ یک از این کمبود ها وجود ندارد، -و به همین دلیل است که این مورد، ارزش مطالعه و پژوهش را پیدا میکند- در حالی که با کمی تحقیق و تفحص در کلمات امروز و حالات درونی دیروز فرد ذکر شده، به دلیل اصلی این گرایش پی میبریم.

افرادی مانند شیخ عباس، به صورت ناخود آگاه و در واقع غیر ارادی، معتقد به حرکت وفرقه یمانی و امثال آن میشوند به این دلیل که این نوع فرقه ها، کمبود درونی روحیشان را جبران میکند و ایشان را به آرامش درونی موقت میرساند .
(باید به این نکته توجه داشت که در این نوشتار، اصل بر راستگو بودن و در نتیجه مغرض نبودن این افراد گذاشته شده است)

مسلماً شیخ عباس به صورت آنی ودفعی و در طی چند روز محدود، دچار این مشکل روحی نشده و جذب شدن وی به دلیل سالها درگیری با این اعتقاد درونی بوده است.

کار با ارزشی که شیخ عباس انجام داده این است که در بین دوستان خود از زندگی گذشته وحالات درونی اش پرده برداشته و همین امر موجبات نیل به جواب سوال مذکور در مورد وی را فراهم آورده است، چرا که برای تحلیل افکار افراد مختلف، نمیتوان بدون شناخت اقدام کرد و یا به استناد قیل و قال دیگران نتیجه گرفت و یا به اعترافات خود فرد در فضایی که در آن احساس امنیت روانی نمیکند تمسک جست، بلکه برای تحلیل درست باید فرد را در فضایی امن از نظر خودش و با افرادی دوست وخیرخواه از نگاه خودش قرار داد و این مهم در فایل های صوتی ضبط شده از طرف دوستان و انصار شیخ عباس، محقق شده است.

اما مشکل وکمبود شیخ عباس، بی تردید هوش و استعداد نسبی او و عدم تهذیب اخلاقی متناسب با این هوش و استعداد میباشد.

هوشی که در طول سالهای متمادی، نگاهی از بالا به پایین به وی داده است به این معنی که هیچ فردی از موجودین وحتی سابقین، به این درجه از هوش واستعداد نرسیده است وبی تردید لازمه چنین اعتقادی به صورت طبیعی، حبّ بروز و ظهور در بین مجتمع موجود میباشد.

 شواهدی که بر این مطلب از زندگی گذشته شیخ عباس دلالت دارد به عنوان نمونه عبارتند از:

• عمامه بسیار بزرگ و غیر متعارف در بین حوزویان در ابتدای سال دوم و سوم طلبگی، که به زعم شیخ عباس، به معنای علم و درک خیلی خیلی بالای فرد معمم میباشد و با این عمامه بزرگ میتواند این مطلب را به دیگران بفهماند اما بالعکس در بسیاری از موارد باعث تمسخر ایشان توسط دیگران میشد. (موجود در فایل صوتی ومشاهدات شخصی)

• اعتراض لفظی شدید و پرخاشگرانه ای در ابتدای سال دوم حوزه! به مدیر کل حوزه های علمیه! در آن زمان -که خود به شخصه شاهد آن بودم- به این بهانه که کتب حوزوی موجود، به هیچ وجه بار علمی مناسب را ندارند و بر حوزه علمیه است که کتب تخصصی و سطح بالای مناسب جایگزین آنها شوند. (مشاهدات شخصی)

• طعن های مکرر و بی حد اندازه در بین فایل های صوتی ضبط شده، تقریباً به تمام مراجع موجود در مورد سطح علمی و معرفتی پایین هر یک از ایشان و حتی عدم وجود مقدار مقبولی از تقوی در اکثر علمای اخلاق مشهور ، که به صراحت در پی اثبات این نکته است که به دیگران بفهماند: (من از تمام شما بیشتر میفهمم و شما حتی در حد مباحثه با من هم نیستید !)  (موجود در فایل صوتی)

• شروع به تبلیغ برای یمانی در همان ساعات اولیه رسیدن به خیمه اصحاب یمانی قبل از ایمان آوردنش وحتی قبل از آشنایی اولیه با مستندات اصحاب احمد اسماعیل! (موجود در فایل صوتی)

• تعلیم بزرگان و ریش سفیدان موجود در خیمه اصحاب یمانی در روز اول ایمان آوردنش و در نتیجه تحسین و تمجید ایشان از علمیت شیخ عباس!  (موجود در فایل صوتی)

• منحرف بودن تمام طلاب مدرسه محل تحصیلش به غیر از دو نفر که اتفاقا تنها همان دو نفر هم انصار شدند! (موجود در فایل صوتی)

• سبز بودن خودش و چند نفر انگشت شمار از بین هزاران طلبه ی موجود در رویا، که همه آبی و سفیانی بودند! (موجود در فایل صوتی)

• باز شدن دربهای ملکوت! برای شخص خودش! (این یعنی رسیدن به مرتبه حضرت ابراهیم و این به معنای رسیدن به مقام امامت است!)  (موجود در فایل صوتی)

• و.....

و ریشه مشکل همینجاست:
اولاً: اعتقاد به این که: از همه وهمه بیشتر میفهمم!
وثانیاً: سعی در این که به دیگران بفهماند: من از تمام افراد بیشتر میفهمم!

و این دو اعتقاد سالها در ذهن او پرورش یافته، تا جایی که فکر میکند هیچ فرد و کتابی وجود ندارد تا به سوالات ذهن برتر او پاسخ داده و بالاتر از او فکر کند تا شاید بتواند خود را به وجود او قانع کند.
از طرفی او فردی متدین و معتقد به ائمه اطهار علیهم السلام است و میداند که علم ائمه متصل به علم خدا و در نتیجه نامحدود میباشد.

و نتیجه این میشود که با ادعای فردی به امامت و علم الهی، گمشده خویش را پیدا کرده ، و به خوشبینانه ترین فرض، ذهن درونی او به صورت ناخود آگاه، راهی پیدا میکند تا بتواند این خلاء و کمبود را جبران کند چرا که با اعتقاد به این امام ثابت میشود که فقط امام و علم امامت است که قادر به پاسخگویی به پرسشهایش میباشد.

در واقع ذهن او، قبل از خواندن کتاب های منتسب به یمانی ، اعتقاد به امامت وی پیدا کرده است، زیرا در غیر اینصورت، خلاء و کمبود پیش گفته به قوت خود باقی میماند ورهایی از آن پیدا نمیکند.
به عبارت دیگه شیخ عباس با ایمانش به احمد الحسن از درون فریاد میزند که فقط امام وعلم امامت است که از من و علم من بالاتر است و بس!

پس به صورت ناخوداگاه و غیر ارادی به او ایمان می آورد و تازه بعد از آن شروع به خواندن کتاب های امام خود میکند، جالب اینجاست که به گفته خود شیخ عباس، همان کتابچه های اولیه که حاوی علم امامت است را تا انتها نمیخواند وبعد از مقداری مطالعه تشنگی علمیش ارضا میشود و کتاب ها را رها میکند، در حالی که در واقع ذهن او از ابتدا نیازی به خواندن آن چند صفحه هم نمیدیده است!

راه حل پیشگیرانه: 
در مورد پژوهشگران و فرهیختگان، شاید بتوان طلبه ودانشجوی علوم مختلف را در ابتدا به چند دسته تقسیم کرد:

فرد با استعداد که به دلیل عدم تهذیب به علم و استعداد خود متکی و مغرور است.
فرد با استعداد تهذیب شده و با تواضع حقیقی روز افزون که زاییده ونتیجه ی همان تهذیب است.
فرد کم استعدادی که به دلیل عدم تهذیب سعی در جبران کمبود علمی خود به طرق مختلف غیر اخلاقی دارد.

فرد کم استعدادی اما مهذّبی که سعی در جبران کمبود علمی خود با تلاش و کوشش و توسل دارد.
ضرورت تهذیب وتاکید بر این مسئله از همان ابتدای طلبگی روشن است، بدین معنا که برای طلبه وحتی دانشجو از ابتدای تحصیل روشن شود که هر درجه از علمیت در این راه، باید باعث تواضع علمی و عملی بیشتر در بین مردم و نسبت به مردم شود، به این معنا که طلبه هر چه عالم تر شود باید یقین بیشتری به نقص درونی خود پیدا کند و بداند که همیشه هستند کسانی که بیشتر وبهتر و عمیقتر از او میفهمند.

فردی که اولاً میداند علم مستقلی ندارد و ثانیاً عقده ای نیز برای معروف شدن و مشهور شدن ندارد ، سراغ این نوع افکار وعقاید نرفته ونخواهد رفت ، زیرا نمی خواهد به خودش و دیگران ثابت کند که از همه بالاتر است !

این امر در مورد طلاب کم استعداد به مراتب بیشتر جلوه میکند، زیرا کمیّت این افراد بیشتر از گروه اول بوده و احتمال گرایش ایشان به اینچنین فرقه هایی با توجه به وجود کمبود های بیشتر در زندگی خود به مراتب بیشتر می باشد.
 در نهایت ذکر این نکته  ضروری مینماید که ایمان به این گونه فرقه ها، مدتها قبل از شنیدن دلایل این فرق، به دلیل وجود کمبودهای شخصیتی، اجتماعی، تهذیبی  و یا نارضایتی فردی یا سیاسی یا... در افراد می باشد و تنها بروز وظهور این ایمان، در زمان برخورد با فرقه های مختلف اتفاق می افتد.

پ ن: متن فوق صرفاً برداشتی شخصی از وضعیت فرد مورد نظر بوده و به جهت مجادله و ردّ و اثبات نگارش نشده است. 


والله العالم
سید محمد علوی






----------------------------------------------


برخی از نظرات موافقین و مخالفین:



---------------------
* اومدین بر اساس گذشته شیخ عباس ی مشت چرت‌و‌پرت نوشتین که از کجا معلوم اصلا درستن؟؟ شیخ رو ما شناخیتم که پنج سال از بعد ایمانش باهاش آشنا بودیم.منی که شیخ عباس چند دفعه وساتطتم کرد.. قدر پدر به گردنم حق داشت.. نصیحتاش به کل یادمه. استاد اخلاق همه ی ما بود و هست. دلیل تندیش هم با امثال شما که لباس رسول الله به تن دارید با اهل بیت علنا دشمنی میکنید هم بغض با دشمنان آل محمده وگرنه که ایشون طی مناظرات همیشه مودب بودن برخلاف امثال شما. هر کس گوش بده خودش میتونه تصمیم بگیره..
دلیل ایمان شیخ عباس و خیلی از انصار که حتی از ده دوازده سالگی همینجوری با شنیدن اسم سید ع ایمان اوردن اول کتاب عقاید الاسلام قید شده میتونید تدریس شیخ عباسم گوش بدید ک متوجه بشید جریان چی هست و در مورد خودتون یکم فکر کنید که کجای کارتون اشتباهه که جزو این افراد پاک و برگزیده *فعلا قرار نگرفتید!
یاحق



---------------------
* بدبختهای بیچاره ای که طرفداری از این یارو می کنند .... همشون را سرکار گذاشته خاک به سرشون که دستاویز مریم رجوی هستند و هنوز  حالیشون نشده .  " همگی قبل از ظهور غربال خواهیم شد. "



---------------------
* یاالله،سلام علیکم
این مقاله از نظر بار علمی واستفهامی درحد صفر بلکه پاینتر،زیرا:
اولاً:شیخ عباس نگفته من از شما بهتر میفهم بلکه میگوید آل محمد ع  از شما بهتر میفهمند زیرا استاند سخن ایشان به روایات است،وتمسک به ثقلین توصیه پیامبر است.
دوماً:اعتراض به استاد حوزه را انحراف میدانی زیرا تابع حوزه مراجع هستی ونه تابع حوزه آل محمد ع،برو جستجو کن اعتراض پیامبران وائمه به مدعیان دین چقدر بوده،واعتراض مسلح در چه حد سازنده بوده.
سوماً:ایمان شیخ عباس در موکب بعد چند روز مباحثه بوده همانطور که وفود مسیح بعد از چند روز مباحثه با امامان همانجا اعلام ایمان میکردند وبه ادله روایی وکتابی ایمان داشتن ومقید شهوت کشیش نبودند.
چهارماً:میگویی شیخ عباس کتب دعوت رو نخونده،اصلاً به کانال این شهید زنده سرزدی ومیدونی که بزرگترین کتب دعوت را به صورت صوتی تفکیک وشرح داده .

اگه از امام مهدی ع شرم نداری از خدا بترسید،،،
حسبی الله ونعم الوکیل



---------------------
* اللهم صل علی محمد و ال محمد ع الائمه و المهدیین و سلم تسلیما کثیرا


عباس فتحیه مرد بود مقابل حق یک تنه ایستاد حتی اگر منافعش بخطر بیفته مثل اکثر هم صنفانش بخاطر منافع مادی و دنیوی و حب مقام و‌‌‌... ب حق پشت نکرد
سلام و رضوان خدا بر مرد مجاهد شیخنا الفاضل عباس فتحیه حفظه الله




---------------------
* لعنت و هلاکت نصیب یمانی کذاب و ساپورترهای خبیث او باد.



---------------------
* فارغ از ادلۀ اثبات یا ردّ ادعای امام مورد نظر، وگذشته از بحث های متعدد ... 
این  چند کلمه ای از متن شماست
چرا فارق از ادله؟
چون ادله اونقدر هست که شخص منصف اگر با اونها مواجه بشود نمیتواند ایمان نیاورد. مگر این که مشکلی در قلبهایشان باشد. همانطور که مومن به ائمه و انبیا گذشته کم بودند. ما قبل ظهور سید احمد الحسن ع  به او مومن بودیم چون به هر چیزی که اهل بیت گفتند ایمان داریم.
اشهد الله واشهدکم انی مومن بکم وبما امنتم به کافر بعدوکم وبما کَفرتم به

** پاسخ:
کتاب (پاسخ های کوتاه به ادعاهای بزرگ) در مورد ادله احمد اسماعیل بصری بر روی سایت و در اختیار دوستان قرار گرفته است.
لینک مستقیم کتاب: http://www.malawy.ir/persian/book/409/

با تشکر از پیام شما

سید محمد علوی



---------------------
* ان شاءلله به این زودی طرفتاران احمداسماعیل هنپوشی رسوامیشوند.




---------------------
* واقعا چقدر بدبختید...دفاع طرفداران فتحیه از او واقعیت این آدم رو تغییر نمیده




---------------------
* مرد خدا ، شیخ عباس



---------------------
* لعنت خدا بر دشمنان معصومین 
هر کسی که خلاف دستورات عمل کنه کافره 
همه میدونیم و خودشون هم میدونن که احمد حسن وجود نداره اگر کسی قبل این ادعا رو داست که الان مرده 
اگر واقعا هست چقدر ترسو تشریف داره 
یه دفعه مثل سید حسن نصرالله بیاد و ویدیو کنفرانس بزاره و با مریدانش حرف بزنه ...چقدر فک کردید مردم دو تا گوش دارن ...کجاش معصومه اخه  ...هزاران هزار تناقض رو نتونستید جواب بدید حالا اومدید میگید امامه؟؟ و قبل از امام ظهور کرده چرا؟؟ بیخیال بابا 
لعنت بر هر ادم دروغگو



---------------------
* سلام.واقعا تو متن مشخص هس که چقدر بی طرفانه و به دور از بغض و کینه صحبت کردید!!!!!
شیخ عباس فتحیه از همون ابتدا مشکل داشت با حوزه چون اون واقعا دنبال امام حی وحاضر میگشت از بچگی،فکر میکردحوزه مرتبطه،وقتی فهمید جوابهاش داده نمیشه،فهمید حوزه از درون چه خبره،میتونید تو داستان چگونه ایمان آوردم شیخ فتحیه بخونید و بعد بیاین یک مقاله یک طرفه بنویسین تا تخریبش کنین‌. 


** پاسخ:
بنده تقریبا تمام فایل های صوتی و تصویری ایشون رو گوش دادم و بعضی از مقاله های ایشون رو هم مطالعه کردم و سعی کردم با توجه به این مدارک متن خودم رو بنویسم، قصد بنده هم توهین یا جسارت به هیچ شخصی نبوده و نیست، و این متن تنها برای درک بهتر این اتفاق تنظیم شده است.
در ضمن
کتاب (پاسخ های کوتاه به ادعاهای بزرگ) در مورد ادله احمد اسماعیل بصری بر روی سایت و در اختیار دوستان قرار گرفته است.
لینک مستقیم کتاب: http://www.malawy.ir/persian/book/409/

با تشکر از پیام شما

سید محمد علوی



---------------------
* عزیز بزرگوار شما آمدید ایشان را تخطئه کنید اما ناخواسته حقانیت ایشان را اثبات کردید
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
لطفا بجای زوم کردن بر ایرادهای دیگران کمی هم به خودشناسی و تلاش جهت تهذیب نفس از رذائل حسادت ، قضاوت و جهل خود بپردازید و اینرا هم فراموش نفرمایید که المومن مرآه المومن
باشکر از شما طلبهء بزرگوار

** پاسخ:
بسیار ممنون از تذکر دوستانه و مفید شما، ان شاء الله که همه ما در مسیر هدایت قرار بگیریم.

با تشکر از پیام شما

سید محمد علوی



---------------------
* باسلام...جریان یمانی درحقیقت یه لبه شمیشری است که لبه دیگرآن داعش است.اگرداعش باانجام اعمال تروریستی خون هزاران انسان بیگناه را برزمین ریخت.پیروان یمانی این دجال آخرالزمان هم اعتقادات مومنین را هدف قرار داد.بنده ازآنجایی که بایکی ازلیدرهای این جریان شوم همشهری وباهم حوزه بودیم..کاملا به بی سوادی وخودشیقتگی این افراد واقفم.افرادی که فکر میکنندعالم دهرند واین خزعبلات را درمورد شخص معلوم الحالی مثل احمد الحسن سرهم نموده و به جان اعتقادات راسخ شیعه افتاده آمد.برجوانان است که خطراین مارهای خوش خط و خال را بشناسند وازابن تفکرمنحوس برحذر باشند



---------------------
* سلام بنده خودم چند وقتی در زندان با این بزرگوار بودم و این مطالبی که شمای روحانی نوشتید تماما سوتفاهم از درک نا بجای شماست.
 اصلا شما میدونستید چه به روزش اوردن ؟ اصلا میدونید از لحاظ روانی الان روزی چند تا قرص به خوردش میدن؟
 هیچی نمیدونید. اگه به دنیای دیگه ای هم ایمان دارید، نزنید این حرفها را.
 حرف منطقی میزنه میگه احمد الحسن کتاب نوشته، شما که اینقدر ادعا دارید، بیاید جواب این کتاب را بدید، منم خودم میشم قاتل احمد الحسن.
 ولی تا کنون کسی جواب معقولی نداده، من یمانی نیستم ولی فقط میدانم چنین نخبه ای تو حوزه حیفه تو زندان باشه.
شما یه سر به مقالات ایشون بندازید میفهمید چه نخبه ایه.
 وای به حال ما اگه حق کشی کنیم چه با قلم چه زبانی یا....


** پاسخ:
بنده تقریبا تمام فایل های صوتی و تصویری ایشون رو گوش دادم و بعضی از مقاله های ایشون رو هم مطالعه کردم و سعی کردم با توجه به این مدارک متن خودم رو بنویسم، قصد بنده هم توهین یا جسارت به هیچ شخصی نبوده و نیست، و این متن تنها برای درک بهتر این اتفاق تنظیم شده است.
در ضمن بنده اغلب کتابهای شخص احمد اسماعیل رو هم مطالعه کردم و فقط برای رفع تکلیف کتابچه ای در ادله ی این شخص نوشته ام که میتونید از لینک زیر مطالعه بفرمایید.
کتاب (پاسخ های کوتاه به ادعاهای بزرگ) در مورد ادله احمد اسماعیل بصری بر روی سایت و در اختیار دوستان قرار گرفته است.
لینک مستقیم کتاب: http://www.malawy.ir/persian/book/409/


اگر لطف بفرمایید و اشکالات موجود در این کتابچه رو برای بنده حل بفرمایید، بنده هم ان شاء الله هدایت میشم.

با تشکر از پیام شما

سید محمد علوی



---------------------
* جریان های نوظهور و انحرافی عمر چندانی ندارند و به زودی توخالی بودن و پوشالی بودن این جریان هم نماین خواهد شد ولی افسوس بر افرادی که قدر مذهب پاک تشیع رو ندانسته و به انحراف رفتند.



---------------------
*سلام علیکم
متن آقای علوی بسیاردقیق وحکیمانه وبادلسوزی تمام براسلام ونیزمسلمین نوشته شده تادرفتن اخرالزمان مصون بمانندوخسرالدنیاو
الآخره نشوند
کسانیکه ازشیخ عباس واوستای منحرفش حمایت کورکورانه میکنن اولایاخودشون طلبه نیستن ونفوذی وسیاهی لشگراین جریانندویااگرطلبه باشن مبتدی کم سوادوبدون مطالعه وتحقیق هستن



---------------------
*سلام دوستان 
بنظر من یمانی نیست جز ینامی!! آقا امام زمان هم شاخ و دم ندارد او هم انسانی معمولی هست که گوشت کیلیوی ۱۸۰ هزارتومان میخرد و مرغ کیلیویی۴۰ هزارتومن تازه اگه پولش را داشته باشد چون ما هیچ امام ثروتمند نداشتیم!! لباسش هم شاید معمولی یا کت و شلوار باشه قطعا لباس آخوندی نیست چون حوزه نرفته!! علمش از طرف خدا میباشد مثل حضرت محمدص ک بیسواد بود!! امام زمان چیزی نمیگه جز چیزی که به او وحی میشه از طرف پروردگارش و جز به حقیقت و درستی حرفی به زبان نمی آورد!! زیاد حرف جدیدی نداره و کلا یک هشدار دهنده در مورد آخرت میباشد!! و مردم را به مهربانی و راستگویی و عدالت در حق همنوعان سفارش میکند!! و نزد خدا دارای مقام شفاعت میباشد!! همین. خدانگهدارتون.اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم انشالله.



---------------------
*سید رضا: 
سلام علیکم. خدا را گواه میگیرم با شناختی که از نزدیک با شیخ عباس قهرمان و مرد دوران دارم با جرات به استحضار عزیزان میرسانم تمام مطالب ذکر شده توسط نگارنده ملعون و خبیث تماما کذب و دروغ است.
درود خداوند بر سید مظلومان خامنه ای قهرمان/
لعنت خداوند به کاذبین و نگارنده مطالب کذب و ...


** پاسخ:
بنده تقریبا تمام فایل های صوتی و تصویری ایشون رو گوش دادم و بعضی از مقاله های ایشون رو هم مطالعه کردم و سعی کردم با توجه به این مدارک متن خودم رو بنویسم، قصد بنده هم توهین یا جسارت به هیچ شخصی نبوده و نیست، و این متن تنها برای درک بهتر این اتفاق تنظیم شده است.
در ضمن بنده اغلب کتابهای شخص احمد اسماعیل رو هم مطالعه کردم و فقط برای رفع تکلیف کتابچه ای در ادله ی این شخص نوشته ام که میتونید از لینک زیر مطالعه بفرمایید.
کتاب (پاسخ های کوتاه به ادعاهای بزرگ) در مورد ادله احمد اسماعیل بصری بر روی سایت و در اختیار دوستان قرار گرفته است.
لینک مستقیم کتاب: http://www.malawy.ir/persian/book/409/


اگر لطف بفرمایید و اشکالات موجود در این کتابچه رو برای بنده حل بفرمایید، بنده هم ان شاء الله هدایت میشم.

با تشکر از پیام شما

سید محمد علوی



---------------------
*زهرا:
قطعا شیخ عباس از تک تک آخوندهای بی سواد و مراجع دنیا پرست هزاران هزار درجه بالاتر و برتر بوده و خواهد بود ، امید است روزی که انشاا امثال شما هدایت شوید که چه کسانی را امام و آیت ا... میخوانید که با این کارهایتان قطعا آخرتی نخواهید داشت، انشاا هدایت شوید



---------------------
*هادی:
به عنوان کسی که پیش من درس خوانده و مدت حدود ده سال از نزدیک به امورش واقفم و از اخراجش بابت مشکلات تا کار کردنش در کتاب فروشی و باز گشت مجددش به حوزه را خبر دارم می گویم مشکل اصلی ایشان نداشتن تعادل روانی مخصوصا در مواقع تصمیم گیری است و خودبزرگ بینی شدید لذا غالبا در حب و بغض افراط شدید دارد و طبق همان افراط که جسارت بی حد و مرز و غیر معقول هم چاشنی آن است عمل می کند و مدت عمر را هدر آن افراط کرده و بعد از آن نظر باز می گردد و به افراط دیگر می پردازد اگر رهایش می کردند و می دید مخافی ندارد و بی اهمیت است زودتر از اینها از این عقیده باطل باز می گشت و البته قضیه صادق دوستکام کاملا با او متفاوت است.
خداوند این جرثومه فساد را زود هلاک کند که قابل هدایت نیافتمش. 



---------------------
*سلام از قیاس و قضاوتی که علم  کامل به ان نداریم بپرهیزیم چرا که اولین قیاس کننده ابلیس لعنت الله بود همگی را به صبر توصیه می کنم چرا  که گذر  زمان مشخص کننده تمام  واقعیتهاست یکطرفه به قاضی رفتن کار شیاطین است نه انبیا و نه اوصیا ونه اولیا حق پیروز است و باطل وطاغوت نابود     .   والسلام


** پاسخ:
بنده تقریبا تمام فایل های صوتی و تصویری ایشون رو گوش دادم و بعضی از مقاله های ایشون رو هم مطالعه کردم و سعی کردم با توجه به این مدارک متن خودم رو بنویسم، قصد بنده هم توهین یا جسارت به هیچ شخصی نبوده و نیست، و این متن تنها برای درک بهتر این اتفاق تنظیم شده است.
در ضمن بنده اغلب کتابهای شخص احمد اسماعیل رو هم مطالعه کردم و فقط برای رفع تکلیف کتابچه ای در ادله ی این شخص نوشته ام که میتونید از لینک زیر مطالعه بفرمایید.
کتاب (پاسخ های کوتاه به ادعاهای بزرگ) در مورد ادله احمد اسماعیل بصری بر روی سایت و در اختیار دوستان قرار گرفته است.
لینک مستقیم کتاب: http://www.malawy.ir/persian/book/409/


اگر لطف بفرمایید و اشکالات موجود در این کتابچه رو برای بنده حل بفرمایید، بنده هم ان شاء الله هدایت میشم.

با تشکر از پیام شما

سید محمد علوی



---------------------
سیدحمید:
خوب بود و قابل استفاده



---------------------
ali:
پاسخ شما فقط لقلقه ربان بود خجالت بکش

ارسال سوال